Ten dział będzie rozbudowywany o wszelkie nowe informacje i ciekawostki na temat Project IGI. Wiele nietypowych rzeczy czy tricków poznałem przewracając internet poszukując wszelkich informacji o IGI jak i edytora ( QED w wersji z 1999roku ), miejąc nadzieję, że gdzieś może jednak znajdzie się na jakimś zapomnianym serwerze ;) Jeśli znasz jakieś inne ciekawostki związane z grą a nie opisane poniżej - proszę o kontakt. Mile widziana jest także pomoc i współtworzenie tej strony.
Nie tylko w tym etapie gry, ale również w wielu innych można napotkać na pozamykane drzwi, wrota, grodzie w tunelach itp. Cóż się za nimi kryje? Otóż w wielu przypadkach są zaprojektowane za nimi pomieszczenia, do których w normalnym toku rozgrywki nie sposób się dostać. Dla wnikliwych osób i spędzeniu kilka chwil przy analizie i drobnych modyfikacji kodu QSC, można wszystkie zablokowane wcześniej przejścia pootwierać ! :) Nadmieniam, że choć nie kryją się tam jakieś rozbudowane lokacje, jednakże dla fana IGI i tak to jest nie lada gratka w wyniku możliwości zwiedzenia miejsc, do których nikt nigdy nie dotarł wcześniej ;) W takich poziomach jak np. 3.Military Airbase, 4.GOD, 13.Nuclear Infiltration w miejscach, gdzie znajdują się windy, są dodatkowo ukryte podziemne lokacje. Niestety winda w wyżej wymienionych miejscach podczas normalnego toku rozgrywki nie zjeżdza poniżej poziomu parteru. |
Usunięte wrota w hangarze, gdzie rozpoczyna się rozgrywka poziomu 14-stego. |
Swego czasu kombinowalem z modyfikacja q-skryptu zeby wydostac sie poza oboz szkoleniowy, a dopiero niedawno odkrylem, ze bez problemu mozna przejsc przez ogrodzenie bez zadnego dlubania w hex edytorach :) Nie wiem ile znalezli sposobow inni, ja znalazlem dwa :
|
Jedna z dróg poza ogrodzenie |
Z tym wiaze sie nieprzewidziana przez tworcow heca. Chodzi o samochod - limuzyne, ktora Priboy ucieka pod koniec etapu - po wybuchu zbiornikow. Ktos sie zastanawial gdzie ona jedzie po opuszczeniu terenu magazynow? Sledzac caly czas samochod przez lornetke mozna spostrzec, ze dojezdza tylko do barakow i limuzyna wyparowywuje. Dogonic ja z buta trudno ale to nic. Gdy limuzyna jest jeszcze na terenie obozu i oczekuje na otwarcie bramy, mozna wskoczyc na maske samochodu i pojechac na niej. No i mala przejazdzka :) A mowia, ze w igi nie mozna uzywac w grze srodkow transportu :P Wycieczka trwa tylko do czasu gdy ona znika, wtedy to juz pozostaje podziwiac komunikat bledu wysypanego silnika gry. Więc może lepiej w ostatnim momencie zeskoczyć na ziemię :) |
Wypasiona gablota Priboy'a |
To dotyczy fragmentu gdy po wylaczeniu pradu zjezdza sie w dol po drutach wysokiego napiecia, pojawia sie wtedy helikopter, ktory przelatuje obok gracza. Koleś siedzący z tyłu przez moment pociąga z uzi'ka w naszą stronę i helikopter odlatuje w nieznane. W sumie to on bynajmniej nie znika i ląduje nieopodal miejsca, gdzie rozpoczynało sie misje (troche bardziej na północ). Mozna wrócić spowrotem i "przywitac" sie z pilotem ;) Tudzież z kolesiem, któremu wcześniej omskął się palec na jego zabawce. |
Miejsce lądowania |
Na temat tej hecy znalazłem niegdyś informację na sieci, dla wnikliwych ubaw po pachy :) Ale by to zobaczyć trzeba chwilowo olać cel misji i znaleźć sobie dogodne miejsce obserwacji lotu helikoptera, który w połowie misji krąży przy granicy. Można na przykład udać się w tym celu zaraz za miasteczkiem Jolyonstratsk - a raczej jego ruinami - na zachód od drogi. Za miasteczkiem jest taka posesja z jednym zburzonym domkiem i trafostacją, stoi tam łazik i 2 fagasów z kałachami. Idąc na lewo jest przejście pomiędzy dwoma górami, gdzie akurat teren nie jest zaminowany. Helikopter pojawi się, polata nad granicą, po czym zacznie lecieć w naszym kierunku między góry, odbije się od góry bokiem a potem spadnie na ziemie skacząc niczym piłka :D . Grając normalnym tokiem rozgrywki, tego nie widać. Dojść do samego helikoptera jest trudno, bo dookoła jest zaminowany teren. Choć od strony zachodniej nie próbowałem.. Jeszcze ;) |
Droga między górami |