Ciekawostki

     Ten dział będzie rozbudowywany o wszelkie nowe informacje i ciekawostki na temat Project IGI. Wiele nietypowych rzeczy czy tricków poznałem przewracając internet poszukując wszelkich informacji o IGI jak i edytora ( QED w wersji z 1999roku ), miejąc nadzieję, że gdzieś może jednak znajdzie się na jakimś zapomnianym serwerze ;) Jeśli znasz jakieś inne ciekawostki związane z grą a nie opisane poniżej - proszę o kontakt. Mile widziana jest także pomoc i współtworzenie tej strony.


-= Level 14_Finding The Bomb - Niedostępne lokacje =-

     Nie tylko w tym etapie gry, ale również w wielu innych można napotkać na pozamykane drzwi, wrota, grodzie w tunelach itp. Cóż się za nimi kryje? Otóż w wielu przypadkach są zaprojektowane za nimi pomieszczenia, do których w normalnym toku rozgrywki nie sposób się dostać. Dla wnikliwych osób i spędzeniu kilka chwil przy analizie i drobnych modyfikacji kodu QSC, można wszystkie zablokowane wcześniej przejścia pootwierać ! :) Nadmieniam, że choć nie kryją się tam jakieś rozbudowane lokacje, jednakże dla fana IGI i tak to jest nie lada gratka w wyniku możliwości zwiedzenia miejsc, do których nikt nigdy nie dotarł wcześniej ;) W takich poziomach jak np. 3.Military Airbase, 4.GOD, 13.Nuclear Infiltration w miejscach, gdzie znajdują się windy, są dodatkowo ukryte podziemne lokacje. Niestety winda w wyżej wymienionych miejscach podczas normalnego toku rozgrywki nie zjeżdza poniżej poziomu parteru.


Usunięte wrota w hangarze, gdzie rozpoczyna się rozgrywka poziomu 14-stego.


-= IGI Headquarters (Level 1_Trainyard) =-

    Ogolnie mowiac wszystkie wstawki filmowe poprzedzajace kazda misje sa odtwarzane na silniku gry. Wiec na ten przyklad prosty wniosek - Kwatera Glowna IGI (IGI HQ) z ktorej Anya pomaga i podaje wytyczne przez radio, gdzies fizycznie istnieje w wiekszosci etapow. Takze np. lokacje widziane podczas filmiku w levelu 14. Jak sie do nich dostac? Gdzie one sa? :) Nie wiem czy ktos wczesniej sie nad tym zastanawial i zaprzatal sobie glowe, ale w zasadzie na rozwiklanie tego dla upartego fana IGI - nic trudnego ;) Faktem jest, ze chocby stanac na glowie, podczas normalnej rozgrywki dostac sie tam nie sposob - z prostych przyczyn :

  • Co prawda w etapie pierwszym, IGI HQ znajduje sie nieopodal miejsca, gdzie rozpoczyna sie misja - kolo torow kolejowych, jednakze jest pod ziemia.
  • W skrypcie projektu etapu wystepuje specjalny "TASK" (Conditional Container), ktory odcina geometrie wystepujaca na wstepnym filmiku, podczas normalnej rozgrywki.
    Po drobnej modyfikacji skryptu - tzn. wysunieciu IGI HQ na powierzchnie, oraz przestawieniu AI Anyi w tryb FRIENDLY (bo domyslnie jest OFFENSIVE :) mozna sobie do woli zwiedzac Kwatere Glowna IGI. Warto zaznaczyc jeszcze, ze nie wszedzie zostaly zaprojektowane w niej Collision Box'y (w koncu David nie powinien tu byc).



IGI Headquarters
Kliknij na obrazku by rozwinąć temat.

-= Unused Models =-

     Swego czasu wydawalo mi sie, ze znam IGI na wylot.. Nic bardziel mylnego :) IGI posiada wciaz mase niespodzianek i wiele rzeczy jest nadal odkrywanych i czeka na odkrycie. Kolejne dzisiejsze spostrzezenie to kilka modeli - obiektow, ktore zostaly w jakims celu zaprojektowane, jednakze nie zostaly oficjalnie uzyte. Prawdopodobnie jest takich wiecej, a te co odkrylem sa w levelach 13, 14.
     Level 13_Nuclear Infiltration - w zasobach obiektow znajduje sie ukryty ogromny budynek, podobny do tego ktory znajduje sie zaraz na prawo od Guard HQ, majacego nad wejsciem trzy duze zbiorniki (filtry?). Prawdopodobnie przez niego David mial sie dostac do podziemnego kompleksu dawnej elektrowni atomowej. W grze jakos ten fragment jest calkowicie ominiety, choc przypuszczalnie jedynym wejsciem do podziemi jest wlasnie ten ogromny hangar na prawo od kwatery straznikow. Oficjalnie do niego wlezc nie mozna, brama w nim jest zamknieta a takze nie ma nawet zaprojektowanej geometrii wewnetrznej. Przypuszczalnie ten niewykozystany obiekt mial byc jego zamiennikiem badz mial stac gdzies w innym miejscu (?). Jak widac na zdjeciach ( hyperlink na zdjęciu po prawej) ma otwarta szeroko brame i zaprojektowane wnetrze a w glebi budynku jest ogromna winda w dol do podziemnego kompleksu. Lightmapy wyliczylem juz osobno na kompie, bo tych orginalnych nie znalazlem w zasobach. Model budynku został przekonwertowany programem MEF_Converter na model zgodny z IGI 2 i podpięty pod QED v1.1.9.0.
     Level 14_Finding the bomb - Drugi zauwazony obiekt to model dodatkowego hangaru, podobnego do tego gdzie rozpoczyna sie misja. Z ta roznica ze ma np. bardzo dlugi szyb windy (taki jak w tym dodatkowym niewykozystanym obiekcie z levelu 13). Nie wiem czy ktos zauwazyl, ale koncowe outro gry rozgrywa sie w hangarze - jednak jest on inny niz ten, gdzie sie gre zaczelo :) Wniosek jest prosty - musi byc drugi, jednak oficjalnie do gry go nie dolaczono.


Unused Models
Kliknij na obrazku by rozwinąć temat.

-= Level 1_Trainyard - Droga poza ogrodzenie =-

     Swego czasu kombinowalem z modyfikacja q-skryptu zeby wydostac sie poza oboz szkoleniowy, a dopiero niedawno odkrylem, ze bez problemu mozna przejsc przez ogrodzenie bez zadnego dlubania w hex edytorach :) Nie wiem ile znalezli sposobow inni, ja znalazlem dwa :

  • Z dachu Central Building wystarczy sie rozpedzic i zeskoczyc na siatke ogrodzenia. Caly czas podskakujac i biegnac po ogrodzeniu na zachod - w kierunku gdzie znajduja sie zbiorniki na paliwo (Large Fuel Containers).
  • Przez dach małego garażu (Small Garage), aby sie tam dostac trzeba przejsc po kablach w centrum obozu. Z tamtad to juz tylko jeden skok za plot :)
     Teren wokol nie jest zabudowany, nie liczac dwoch tuneli i torow kolejowych. Do tunelu przed obozem mozna wejsc, ale tylko z gory (brak collision box'a na gornej czesci betonowej konstrukcji tunelu).


Jedna z dróg poza ogrodzenie

-= Level 6_Get Priboy - Znikający samochód =-

     Z tym wiaze sie nieprzewidziana przez tworcow heca. Chodzi o samochod - limuzyne, ktora Priboy ucieka pod koniec etapu - po wybuchu zbiornikow. Ktos sie zastanawial gdzie ona jedzie po opuszczeniu terenu magazynow? Sledzac caly czas samochod przez lornetke mozna spostrzec, ze dojezdza tylko do barakow i limuzyna wyparowywuje. Dogonic ja z buta trudno ale to nic. Gdy limuzyna jest jeszcze na terenie obozu i oczekuje na otwarcie bramy, mozna wskoczyc na maske samochodu i pojechac na niej. No i mala przejazdzka :) A mowia, ze w igi nie mozna uzywac w grze srodkow transportu :P Wycieczka trwa tylko do czasu gdy ona znika, wtedy to juz pozostaje podziwiac komunikat bledu wysypanego silnika gry. Więc może lepiej w ostatnim momencie zeskoczyć na ziemię :)


Wypasiona gablota Priboy'a

-= Level 6_Get Priboy - Helikopter =-

     To dotyczy fragmentu gdy po wylaczeniu pradu zjezdza sie w dol po drutach wysokiego napiecia, pojawia sie wtedy helikopter, ktory przelatuje obok gracza. Koleś siedzący z tyłu przez moment pociąga z uzi'ka w naszą stronę i helikopter odlatuje w nieznane. W sumie to on bynajmniej nie znika i ląduje nieopodal miejsca, gdzie rozpoczynało sie misje (troche bardziej na północ). Mozna wrócić spowrotem i "przywitac" sie z pilotem ;) Tudzież z kolesiem, któremu wcześniej omskął się palec na jego zabawce.


Miejsce lądowania

-= Level 7_Border Crossing - Skaczacy helikopter =-

     Na temat tej hecy znalazłem niegdyś informację na sieci, dla wnikliwych ubaw po pachy :) Ale by to zobaczyć trzeba chwilowo olać cel misji i znaleźć sobie dogodne miejsce obserwacji lotu helikoptera, który w połowie misji krąży przy granicy. Można na przykład udać się w tym celu zaraz za miasteczkiem Jolyonstratsk - a raczej jego ruinami - na zachód od drogi. Za miasteczkiem jest taka posesja z jednym zburzonym domkiem i trafostacją, stoi tam łazik i 2 fagasów z kałachami. Idąc na lewo jest przejście pomiędzy dwoma górami, gdzie akurat teren nie jest zaminowany. Helikopter pojawi się, polata nad granicą, po czym zacznie lecieć w naszym kierunku między góry, odbije się od góry bokiem a potem spadnie na ziemie skacząc niczym piłka :D . Grając normalnym tokiem rozgrywki, tego nie widać. Dojść do samego helikoptera jest trudno, bo dookoła jest zaminowany teren. Choć od strony zachodniej nie próbowałem.. Jeszcze ;)


Droga między górami


Menu główne